ابزار کاربر

ابزار سایت


vitamins

تفاوت‌ها

تفاوت دو نسخهٔ متفاوت از صفحه را مشاهده می‌کنید.

پیوند به صفحه‌ی تفاوت‌ها

نگارش قبل در دو طرف نگارش قبل
vitamins [2019/04/22 11:11]
127.0.0.1 ویرایش خارجی
vitamins [2019/07/24 12:33] (فعلی)
pezhman
خط 1: خط 1:
 ====== ویتامین‌ها (Vitamins) ====== ====== ویتامین‌ها (Vitamins) ======
- 
  
 ویتامین‌ها مواد شیمیایی حاوی کربن، هیدروژن و اکسیژن هستند. ویتامین ها در تمام موجودات زنده، گیاهان و حیوانات وجود دارند. ویتامین‌ها مواد شیمیایی حاوی کربن، هیدروژن و اکسیژن هستند. ویتامین ها در تمام موجودات زنده، گیاهان و حیوانات وجود دارند.
خط 44: خط 43:
 تیامین یا B1، اولین عضو گروه ویتامین های B  بود که جدا شناسایی شد. این ویتامین به داشتن اشتهای سالم کمک میکند. به عنوان یک کوآنزیم (ماده که در کنار سایر آنزیم ها عمل میکند) برای حداقل چهار فرآیند مختلف، که در طی آن بدن انرژی را از کربوهیدرات ها استخراج میکند ضروری است. همچنین یک ماده مدر خفیف است که وادار به دفع بیشتر ادرار میشود. اگر چه تیامین در همه بافت های بدن یافت میشود، بالاترین میزان آن در اندام های حیاتی (قلب، کبد و کلیه ها) وجود دارد. تیامین یا B1، اولین عضو گروه ویتامین های B  بود که جدا شناسایی شد. این ویتامین به داشتن اشتهای سالم کمک میکند. به عنوان یک کوآنزیم (ماده که در کنار سایر آنزیم ها عمل میکند) برای حداقل چهار فرآیند مختلف، که در طی آن بدن انرژی را از کربوهیدرات ها استخراج میکند ضروری است. همچنین یک ماده مدر خفیف است که وادار به دفع بیشتر ادرار میشود. اگر چه تیامین در همه بافت های بدن یافت میشود، بالاترین میزان آن در اندام های حیاتی (قلب، کبد و کلیه ها) وجود دارد.
 غنی ترین منابع غذایی تیامین غلات تصفیه نشده، لوبیا، خشکبار، و دانه‌ها هستند. غنی ترین منابع غذایی تیامین غلات تصفیه نشده، لوبیا، خشکبار، و دانه‌ها هستند.
-==== ریبوفلاوین( ویتامین ​B12) ====+==== ریبوفلاوین( ویتامین ​B2) ====
 ریبوفلاوین نیز مانند تیامین یک کوآنزیم است. بدون آن بدن نمی‌تواند پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها را هضم و استفاده کند. ریبوفلاووین نیز مانند ویتامین A، از سلامت غشاهای مخاطی (بافت های مرطوبی که چشم ها، دهان، بینی، گلو، واژن ورکتوم را می پوشاند) محافظت میکند. ریبوفلاوین نیز مانند تیامین یک کوآنزیم است. بدون آن بدن نمی‌تواند پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها را هضم و استفاده کند. ریبوفلاووین نیز مانند ویتامین A، از سلامت غشاهای مخاطی (بافت های مرطوبی که چشم ها، دهان، بینی، گلو، واژن ورکتوم را می پوشاند) محافظت میکند.
 ریبوفلاوین بیشتر در غذاهای بافت حیوانی (گوشت، ماهی، ماکیان، تخم مرغ، شیر) غلات کامل یا غنی شده مخمر آبجو و سبزیجات سبز تیره (مانند بروکلی و اسفناج) موجود است. ریبوفلاوین بیشتر در غذاهای بافت حیوانی (گوشت، ماهی، ماکیان، تخم مرغ، شیر) غلات کامل یا غنی شده مخمر آبجو و سبزیجات سبز تیره (مانند بروکلی و اسفناج) موجود است.
vitamins.txt · آخرین ویرایش: 2019/07/24 12:33 توسط pezhman