ابزار کاربر

ابزار سایت


prevent_constipation

تفاوت‌ها

تفاوت دو نسخهٔ متفاوت از صفحه را مشاهده می‌کنید.

پیوند به صفحه‌ی تفاوت‌ها

prevent_constipation [2019/04/22 11:10] (فعلی)
خط 1: خط 1:
 +====== روشهای ساده برای پیشگیری از یبوست ======
 +
 +
 +**روزانه به مقدار کافی فیبر بخورید:​**
 +
 +  * میوه ها، سبزی ها، حبوبات، نان با غلات کامل مقدار قابل توجهی فیبر دارند.
 +  * مقدار فیبر مصرفی را کم کم افزایش دهید. در غیر اینصورت ممکن است موجب نفخ شود.
 +
 +**غذاهای کم فیبر را محدود کنید:**
 +  * غذاهای پرچرب و با شکر زیاد که معمولاً فیبر کمی دارند مانند: بستنی، پنیر و غذاهای فراوری شده سبب بروز و یا تشدید یبوست می شوند.
 + 
 +**مایعات زیاد مصرف کنید:**
 +  * حداقل 6 تا 8 لیوان آب و یا سایر مایعات در روز بنوشید.
 +  * کافئین کمتر مصرف کنید. مانند: قهوه، نسکافه و نوشابه های سیاه.
 +
 +**فعالیت بدنی منظم داشته باشید:​**
 +  * روزانه به فعالیت هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا بپردازید.
 +  * برنامه ریزی کنید که هفته ای حداقل 150 دقیقه ورزش کنید.
 +
 +**هنگامیکه نیاز به استفاده از دستشویی دارید، آنرا به تاخیر نیاندازید:​**
 +  * به نیاز بدنتان بی توجه نباشید. تاخیر در عمل دفع باعث جذب آب مدفوع میشود و عمل دفع را سختتر میکند.
 +
 +**مکمل های غذایی فیبردار میتوانند کمک کنند:**
 +  * چنین مکمل هایی معمولاً در داروخانه ها موجود هستند.
 +  * اگر روزانه به اندازه کافی آب و مایعات ننوشید، این مکمل ها ممکن است که یبوست را بدتر کنند!
 +
 +**در مصرف داروهای ملین دقت کنید:**
 +  * مصرف بی رویه داروهای ملین باعث بی نظمی دستگاه گوارش و در دراز مدت سبب تشدید مشکل یبوست می شود.
 +  * از دادن داروهای ملین به کودکان بدون توصیه پزشک جداً پرهیز کنید.
 +
  
prevent_constipation.txt · آخرین ویرایش: 2019/04/22 11:10 (ویرایش خارجی)