ابزار کاربر

ابزار سایت


how_eat_slowly

چگونه سرعت غذا خوردن خود را کم کنم؟

اگر از روی عادت سریع غذا میخورید، تغییر سرعت غذا خوردنتان و کندتر کردن آن شاید در ابتدا غیرطبیعی به نظر برسد. شاید لازم باشد به خودتان یادآوری کنید طی غذا خوردن چند بار قاشق و بشقابتان را زمین بگذارید و قبل از برداشتن مجدد آنها 10 تا 30 ثانیه صبر کنید. تدابیر و استراتژی های زیر را تمرین کنید تا اینکه به طور طبیعی و معمول، آهسته تر غذا بخورید:

  • با یک قاشق کوچک و یا چنگال غذا میل کنید. می توانید حتی با دست چپ (و اگر چپ دست هستید با دست راست) غذا بخورید.
  • در محیط غذا خوردن خود چیزی را تغییر دهید. برای نمونه، به جای دستمال کاغذی از دستمال پارچه ای استفاده کنید. از ظروف متفاوتی استفاده نمایید. یک گلدان یا شی دیگری را درست روبروی بشقابتان بگذارید. هربار که به چیزی متفاوت بر روی میز غذا توجه می کنید به خودتان یادآور شوید که: « آه، بله این به معنای آن است که قرار است من آهسته غذا بخورم».
  • یک زمان سنج یا ساعت را طوری تنظیم کنید که هر یک تا سه دقیقه، بیب بزند. اگر تغییر دادن یا جابه جا کردن چیزی در محیط تان به حد کافی تاثیرگذار نیست، شاید ساعت یا زمان سنج کمک کند.

how_eat_slowly.txt · آخرین ویرایش: 2019/04/22 11:10 (ویرایش خارجی)