ابزار کاربر

ابزار سایت


gradual_weight_loss

کاهش وزن تدریجی

برنامه کاهش وزن خود را به صورت آهسته و تدریجی دنبال کنید.

هر ساله افراد زیادی با پیروی از برنامه های غذایی، موفق به کاهش وزن می شوند. برخی افراد فکر میکنند که هر چه کمتر بخورند، وزن بیشتری از دست می دهند! اما این اشتباه است. زمانی که تصمیم به کاهش وزن گرفته اید، نیازی نیست که الزاماً این کار را سریع انجام دهید، زیرا کاهش بیش از حد وزن مستلزم انجام اقدامات افراطی مثل محدودیت های غذایی و رژیم های فشرده و ورزش بیش از حد است. انجام این اقدامات افراطی توام با خطرات زیانبار جسمی و روانی از جمله کمبودهای غذایی و سوء تغذیه، پیدا شدن چروک در صورت، ریزش مو، اختلال در تمرکز و حافظه، سنگ کیسه صفرا، بی اشتهایی روانی، عصبی شدن و … است. یک برنامه غذایی متعادل شما را از دچار شدن به این مشکلات محفوظ می دارد.

آیا میدانید میزان مطلوب کاهش وزن چقدر است؟

طبق نظر متخصصین میزان پیشنهادی کاهش وزن، چه در مردان و چه در زنان، نیم تا یک کیلوگرم در هفته است. علاوه بر دلایل پزشکی و تغذیه ای، این سرعت کاهش وزن به شما کمک می کند تا مهارت های رفتاری لازم جهت حفظ وزن مطلوب را در خود ایجاد و تقویت نمایید.

روش درست را انتخاب کنید

شما یک شبه چاق نشده اید که انتظار داشته باشید یک شبه لاغر شوید. با پیروی از برنامه غذایی متعادل شامل: غلات، لبنیات، پروتئین ها، میوه ها و سبزی ها می توانید به اهداف خود دست یابید.

روش های غیر اصولی کاهش وزن منجر به از دست رفتن مقادیر زیادی آب و بافت ماهیچه می گردد که این امر قطعاً مطلوب نیست. مشکل دیگر رژیم های فشرده کاهش املاح و مواد غذایی مورد نیاز سلول های بدن است که این امر باعث ضعف و ناتوانی در انجام ورزش که یکی از عوامل ضروری برنامه های کاهش وزن است می گردد. مطالعات نشان داده اند که رژیم های سریع و فشرده معمولاً با شکست مواجه شده و وزن از دست رفته مجدداً با همان سرعت باز می گردد در حالیکه برنامه غذایی آهسته و متعادل، موثر و پایدارتر است.

gradual_weight_loss.txt · آخرین ویرایش: 2019/04/22 11:10 (ویرایش خارجی)