ابزار کاربر

ابزار سایت


free_food

غذاهای آزاد

یکی‌ از چیزهایی که شما را در رژیم کاهش وزن کمک می‌کند آشنایی و استفاده از خوراکی‌هایی است که اصطلاحا غذای آزاد نامیده می‌شوند. به طور کلی غذاهای آزاد دو دسته هستند:

دسته اول، سبزیجات غیر نشاسته‌ای که به علت حجم زیاد، کالری نسبتا کم و فیبر بالا باعث ایجاد سیری می‌شوند، به گوارش کمک می‌کنند و منبع خیلی خوب مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند. می‌توانید آنها را بین وعده‌های غذایی بخورید و یا همراه وعده اصلی تا به غذای رژیمی رنگ و طعم بدهید.

دسته دوم، چاشنی‌ها و ادویه‌ها هستند. تقریبا همه ادویه‌ها، آبلیمو (و مشابه آن)، خردل، سس تند، سس سویا و‌ حتی کمی ترشی و خیارشور با توجه به کالری کم سبب می‌شوند که طعم غذا لذت‌بخش‌تر شود.

مصرف آب، چای و قهوه بدون شکر هم مانعی ندارد.

چند نکته مهم:

  1. سبزیجات غیر نشاسته‌ای، مانند: كرفس، خيار، هويج، كاهو، گوجه فرنگی، كلم بروكلى، سبزيجات برگ سبز، قارچ، فلفل دلمه اى، تربچه
  2. اگر فشار خون دارید از مصرف چیزهای شور پرهیز کنید هرچند کالری زیادی ندارند.
  3. سس گوجه فرنگی‌های آماده (کچاپ) کم کالری نیستند، بلکه حاوی شکر و روغن هستند!
  4. با مصرف غذاهای آزاد، احساس گرسنگی را دور کنید و غذاهای رژیمی را خوشمزه کنید
free_food.txt · آخرین ویرایش: 2017/11/11 03:13 توسط pezhman