ابزار کاربر

ابزار سایت


food_pyramid_myplate

تفاوت‌ها

تفاوت دو نسخهٔ متفاوت از صفحه را مشاهده می‌کنید.

پیوند به صفحه‌ی تفاوت‌ها

نگارش قبل در دو طرف نگارش قبل
food_pyramid_myplate [2019/07/06 14:06]
pezhman
food_pyramid_myplate [2019/07/06 14:12] (فعلی)
pezhman
خط 3: خط 3:
  
 از سال ۱۹۱۶ سازمان غذا و داروی آمریکا ایده‌ی گروه‌بندی خوراکی‌ها مطرح کرد. در گذر زمان و با دانش جدید و به منظور ساده کردن درک آن برای همه، مباحثی مانند هرم غذایی شکل گرفت و اخیرا جای خود را به «بشقاب من» یا MyPLate ‌داده است. ولی مفهموم کلی همیشه یکی بوده است. قرار دادن خوراکی‌های مشابه در یک گروه و تعیین میزان مناسبی که یک فرد باید در روز و یا هفته از هر کدام مصرف کند. از سال ۱۹۱۶ سازمان غذا و داروی آمریکا ایده‌ی گروه‌بندی خوراکی‌ها مطرح کرد. در گذر زمان و با دانش جدید و به منظور ساده کردن درک آن برای همه، مباحثی مانند هرم غذایی شکل گرفت و اخیرا جای خود را به «بشقاب من» یا MyPLate ‌داده است. ولی مفهموم کلی همیشه یکی بوده است. قرار دادن خوراکی‌های مشابه در یک گروه و تعیین میزان مناسبی که یک فرد باید در روز و یا هفته از هر کدام مصرف کند.
-{{::​food_pyramid_myplate.jpg?​700|}} 
  
 ایجاد تنوع و تعادل در برنامه غذایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم برای همه افراد ضروری است. تنوع به معنای استفاده از همه گروه‌های غذایی در برنامه روزانه و تعادل به معنای مصرف همه گروه‌ها به نسبت مناسب است. هرم غذایی به عنوان یک راهنمای مناسب مقادیر مورد نیاز مصرف از هر گروه را مشخص می‌کند و شامل گروه‌های، سبزیجات، غلات، میوه‌ها، لبنیات، گوشت-حبوبات و چربی‌ها می‌باشد. [[http://​www.khorshad.com/​index.html|بسته غذای رژيمی خورشاد]] بر مبنای همین اصل علمی طراحی شده است، تنوع و تعادل همه گروّ های غذایی. ایجاد تنوع و تعادل در برنامه غذایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم برای همه افراد ضروری است. تنوع به معنای استفاده از همه گروه‌های غذایی در برنامه روزانه و تعادل به معنای مصرف همه گروه‌ها به نسبت مناسب است. هرم غذایی به عنوان یک راهنمای مناسب مقادیر مورد نیاز مصرف از هر گروه را مشخص می‌کند و شامل گروه‌های، سبزیجات، غلات، میوه‌ها، لبنیات، گوشت-حبوبات و چربی‌ها می‌باشد. [[http://​www.khorshad.com/​index.html|بسته غذای رژيمی خورشاد]] بر مبنای همین اصل علمی طراحی شده است، تنوع و تعادل همه گروّ های غذایی.
 +
 +{{:​food_pyramid_myplate.jpg?​700 |}}
  
 ===== گروه سبزیجات ===== ===== گروه سبزیجات =====
خط 11: خط 12:
  
 شامل بسیاری از سبزیجات از جمله صیفی‌جات و سبزیجات نشاسته‌ای می‌شود. این گروه غنی از [[vitamins|ویتامین ها]] و [[minerals|مواد معدنی]] است. رنگ‌های مختلف سبزیجات منبع ویتامین‌های متفاوتی است. برای مثال ویتامین C در به طور معمول در سبزیجات زرد و نارنجی، ویتامین A در سبز تیره و بروکلی حاوی مقادیر خوبی از کلسیم و آهن است. در نتیجه باید از انواع سبزیجات به طور متنوع در برنامه غذایی گنجانده شود. شامل بسیاری از سبزیجات از جمله صیفی‌جات و سبزیجات نشاسته‌ای می‌شود. این گروه غنی از [[vitamins|ویتامین ها]] و [[minerals|مواد معدنی]] است. رنگ‌های مختلف سبزیجات منبع ویتامین‌های متفاوتی است. برای مثال ویتامین C در به طور معمول در سبزیجات زرد و نارنجی، ویتامین A در سبز تیره و بروکلی حاوی مقادیر خوبی از کلسیم و آهن است. در نتیجه باید از انواع سبزیجات به طور متنوع در برنامه غذایی گنجانده شود.
 +
  
 ===== گروه‌غلات ===== ===== گروه‌غلات =====
food_pyramid_myplate.txt · آخرین ویرایش: 2019/07/06 14:12 توسط pezhman