ابزار کاربر

ابزار سایت


eating_out

غذا خوردن در رستوران ها و مهمانی ها

  • هرگز گرسنه به مهمانی و یا رستوران نروید. یک میان وعده کوچک پیش از رفتن میل کنید.
  • در مهمانی، بیشتر خود را با غذاهای آزاد (آب، چای و قهوه تلخ، خیار، سالاد و سبزیجات) مشغول کنید.
  • ظرف غذای شما در رستوران و یا مهمانی باید به اینگونه باشد: قطر ظرف حدوداً به اندازه یک وجب است (یا به اندازه طول کارد و چنگال). نصف ظرف با سالاد و سبزیجات، یک چهارم ظرف با غلات و یک چهارم ظرف با پروتئین پر شود.
  • در رستوران، از کسی که سفارش شما را میگیرد، حتماً نکات زیر را بخواهید:
  1. سس سالاد جداگانه سرو شود و روی سالاد ریخته نشود.
  2. گوشت، مرغ و ماهی کبابی، آب پز و یا بخارپز شوند.
  3. از افزودن کره و یا سس های چرب خودداری شود و یا در کنار غذا سرو شوند تا بتوانید مقدار مصرف آنها را کنترل کنید.
  4. دقت کنید که در مهمانی و رستوران، حتی غلات با مقدار زیادی روغن و کره طبخ می شوند. بنابراین نان و سیب زمینی تنوری معمولاً بهتر از پاستا و برنج هستند.
  • از خوردن نان پیش از غذا پرهیز کنید.
  • مصرف این خوردنی ها را محدود کنید: ماست چکیده، زیتون، خیار شور.
  • یادتان باشد که اگر در مهمانی ها میوه و دسر سرو میشوند، باید در مصرف آنها و غذای اصلی تعادل ایجاد کنید.
  • در مهمانی هایی که چند نوع غذا موجود است، برخی ترجیح می دهند که فقط از یک نوع غذا میل کنند.
  • همراه غذا ترجیحاً فقط آب و یا نوشیدنی بدون کالری بنوشید.
eating_out.txt · آخرین ویرایش: 2019/04/22 11:10 (ویرایش خارجی)